1 juni 2012

Malmö och den lagliga väggen

Igår fick jag tummen ur och målade vid folkets park igår. Bland annat med Maria. Här kommer bildkavalkaden:

Jag började med någon slags skiss och hade av oklar anledning med mig en tavla jag gjort, men se så peppad jag är!



När jag väl började måla så började med en avocado-gubbe enligt Kolbeinn, och jag kan inte annat än hålla med om avocado-referensen(märk väl att jag FANIMIG HAR STADIGA LINJER, dvs jag är mycket nöjd redan här)

Efter många timmar så var både jag och Maria klara. Dessutom är det hennes första, jag är imponerad(för ett år sen hade jag inte målat en enda vägg och hade nog inte lyckats med att ens fylla en rektangel) Mitt monster blev klart. Jag börjar kunna det här bättre nu, det är kul. Nästa steg är skuggor och att lära mig ljusa upp grejer, kanske att göra jämntjocka linjer också, men det kommer tänker jag.

MEN störst av allt, serieskolans reklam för deras vernissage idag Robert och Robin gjorde. Gå dit, jag känner några och alla där äger. Det finns ett evenemang för det hela och om man klickar HÄRHÄRHÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar